De heer Jeroen Boschma

 
 
Curriculum Vitae

sprekers & Inleiders

werkte na een opleiding aan de Kunstacademie in Arnhem als beeldend kunstenaar in Los Angeles, New York, Berlijn en Parijs. Sinds 1992 is hij als creatief directeur werkzaam in de communicatie- en reclamebranche en heeft hij zich gespecialiseerd in de doelgroep kinderen, jongeren en gezinnen. In 1998 richtte hij met een partner het bureau Keesie op. Dit bureau is onder creatieve leiding van Jeroen Boschma uitgegroeid tot marktleider op het gebied van jongerenadvies en -communicatie. Jeroen Boschma is een absolute doelgroepexpert en weet als geen ander zijn kennis over de belevingswereld van jongeren te vertalen in oplossingen om de jeugd te raken. Onder zijn verantwoordelijk bedacht het bureau creatieve oplossingen voor opdrachtgevers als ANWB, Eerste en Tweede Kamer der Staten-Generaal, Masterfoods (w.o. Mars, Mini’s en Snickers), Nederlandse Spoorwegen, Procter & Gamble, Unilever Nederland, Voorlichtingsbureau Brood en diverse Ministeries. Jeroen Boschma is een veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland, wordt veelvuldig door de media om zijn commentaar gevraagd over jeugdaangelegenheden en heeft diverse publicaties op zijn naam staan. Hij is medeauteur van het boek "Voorbij Label en Lifestyle: Jongerencommunicatie in volwassen perspectief", 2003. In het voorjaar van 2006 verscheen zijn nieuwste boek "Generatie Einstein: slimmer, sneller en socialer", Pearson Benelux, 2006. De verschijning van dit boek leidde tot een mediahype.